flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Відповідь на відкритий лист голови Ріпкинської районної державної адміністрації Чернігівської області

14 лютого 2012, 14:27
      У зв’язку з опублікуванням у числі № 6 (9622) газети «Життя Полісся» від 11.02.2012 р. статті «Захищати інтереси людей – головний обов’язок влади», до складу якої включено відкритий лист голови Ріпкинської райдержадміністрації Петра Головача на ім’я заступника голови Ріпкинського районного суду Василя Шляхова, редактору газети Шопській Н.П. запропоновано у наступному числі газети опублікувати статтю-відповідь:
 
Про порядок виконання судових рішень із соціальних виплат.  
 
       У 2011 році в провадженні Ріпкинського районного суду перебувало понад 15 тисяч адміністративних справ щодо спорів фізичних осіб з суб’єктами владних повноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов’язковим державним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, у той час як у 2010 році аналогічних справ було на порядок менше, - 1700. Розгляд переважної більшості справ судом завершено з винесенням постанов, якими повністю або частково задоволені заявлені вимоги та встановлено спосіб, строки, порядок набрання судовими рішеннями законної сили та їх виконання. Зокрема у своїх рішеннях суд, зважаючи на відповідні положення законодавства, визначав чи постанову належить негайно виконати в повному обсязі, чи в межах суми стягнення за один місяць. 
       Згідно ч. 2 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання. Копії постанов суд направляв сторонам до відома за для забезпечення їх права на апеляційне оскарження та, для виконання, відповідачами - суб’єктами владних повноважень, а у більшості справ це управління праці та соціального захисту населення Ріпкинської районної державної адміністрації та управління Пенсійного фонду України в Ріпкинському районі, обов’язком яких є провести нарахування/перерахунок соціальної виплати у межах в яких судове рішення належить виконати негайно та у спосіб судом визначений. Це не позбавляє сторін права апеляційного оскарження самої постанови в цілому. Отже, видача виконавчого листа у межах в яких судове рішення суб’єкту владних повноважень належить виконати негайно, - не потрібна, при цьому права позивача захищені статтею 382 Кримінального кодексу України, яка передбачає кримінальну відповідальність службових осіб суб’єктів владних повноважень за невиконання судових рішень, тобто у разі відмови службових осіб управління праці та соціального захисту населення Ріпкинської районної державної адміністрації або управління Пенсійного фонду України в Ріпкинському районі виконати постанову суду в частині звернутій у негайне виконання, позивач має право ініціювати кримінальне переслідування цих службовців через правоохоронні органи. 
        Незважаючи на це позивачі масово звертаються до суду за для отримання виконавчих листів з негайного виконання судових рішень в межах суми стягнення за один місяць, через що утворюються черги до суду. Оскільки за ч. 1 ст. 258 КАС України за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, видається один виконавчий лист, то суд зобов’язаний його видати. З метою спрощення доступу до суду та пришвидчення просування черги, були розроблені різновиди бланків заяв на видачу виконавчих листів, які судом цільовим призначення видаються позивачам для заповнення. Одночасно адміністрацією суду опрацьовувалися різні схеми видачі виконавчих листів за для досягнення найбільшої ефективності в цьому напрямку роботи суду, та з двадцятих чисел січня 2012 року остаточно запроваджено, що заяви приймаються від усіх осіб що звернулися, з видачею того ж дня їм на руки 160 виконавчих листів і повідомленням решті відвідувачів дня, коли вони можуть отримати в суді підготовлені виконавчі листи. 
        Зважаючи на відсутність в судах області практики організації роботи в умовах такого великого навантаження яке має місце в Ріпкинському районному суді, адміністрація суду позитивно налаштована на плідну співпрацю спрямовану на зняття напруги пов’язаної із соціальними виплатами та з вдячністю розгляне конструктивні пропозиції. 
 
Заступник голови
Ріпкинського районного суду
Чернігівської області                                                   В. І. Шляхов